Zorgaanbod

Binnen de praktijk biedt ik gerichte ondersteuning aan kinderen met lees-, spelling- en rekenproblemen. Ieder kind leert op zijn eigen manier en in zijn eigen tempo, maar soms is extra hulp nodig om het leren beter op gang te brengen en het zelfvertrouwen te vergroten. Bij lees- en spellingsproblemen werken we onder andere aan belangrijke voorwaarden voor het leren lezen, zoals klankbewustzijn, letterkennis en auditieve vaardigheden. Indien nodig zetten we een voorschotbenaderingstraject in, waarbij we kinderen voorbereiden op het aanvankelijk leesonderwijs. Tijdens de begeleiding maak ik gebruik van de methode Taal in Blokjes, een visueel-structurerende aanpak die kinderen helpt om klanken en letters beter te koppelen. Deze methode wordt gecombineerd met diverse oefeningen, afgestemd op wat het kind nodig heeft. Ook bij rekenproblemen bieden we individuele begeleiding, volledig afgestemd op de hulpvraag en het niveau van het kind. We werken doelgericht aan rekenvaardigheden zoals getalbegrip, automatiseren, inzicht in bewerkingen en het toepassen van rekenstrategieën. Daarbij maak ik gebruik van materialen en methodes die aansluiten bij de lesstof van school en de leerstijl van het kind. Zo zorgen we ervoor dat het kind weer grip krijgt op het rekenen en met meer vertrouwen kan deelnemen in de klas. De begeleiding is altijd persoonlijk en praktijkgericht, met aandacht voor wat een kind nodig heeft om stappen vooruit te zetten.


Ik bied gerichte begeleiding bij lees- en spellingsproblemen. Hierbij kan gewerkt worden aan aan leesvoorwaarden en auditieve vaardigheden, zoals klankbewustzijn en letterkennis. Het is mogelijk een voorschotbenaderingstraject te volgen. Bij begeleiding voor het lezen en spellen maak ik gebruik van de van de methode Taal in Blokjes, die gecombineerd wordt met verschillende oefeningen.

> Lees meer over lees- en spellingsproblemen


Bij rekenproblemen bieden we individuele begeleiding die is afgestemd op de specifieke hulpvraag van het kind. Tijdens de begeleiding werken we doelgericht aan rekenvaardigheden zoals getalbegrip, automatiseren van sommen, inzicht in bewerkingen en het toepassen van strategieën. Ik maak gebruik van passende materialen en methodes die aansluiten bij de school en de leerstijl van het kind, zodat het rekenen weer met meer vertrouwen en succes verloopt.

> Lees meer over rekenproblemen

Coaching