Team

Binnen onze praktijk staat de cliënt centraal. We geloven dat effectieve zorg begint bij persoonlijke aandacht, samenwerking en het écht luisteren naar wat iemand nodig heeft. Niet de diagnose of indicatie bepaalt de koers van het behandeltraject, maar de ervaring en hulpvraag van de cliënt zelf. Waar heeft iemand last van? Wat belemmert het dagelijks functioneren? En waar is ondersteuning gewenst? Vanuit die basis bouwen we aan een aanpak op maat. We kijken holistisch: dat betekent dat we de mens als geheel zien en onze expertise vanuit verschillende disciplines combineren. Door logopedie, psychologie en coaching te verbinden, ontstaat er een completer beeld van de situatie. Dit stelt ons in staat om nauwkeuriger en doeltreffender te behandelen. Waar nodig werken we samen met andere professionals, zoals leerkrachten, tandartsen of orthodontisten, zodat we tot een geïntegreerde en breed gedragen aanpak komen. Wij geloven dat duurzame verandering ontstaat wanneer motivatie en betrokkenheid samenkomen. Daarom wordt elke cliënt, en bij kinderen ook de ouders, actief betrokken bij het behandelproces. Ik begeleid professioneel en bied duidelijke handvatten, maar de sleutel tot groei ligt bij de cliënt zelf. Deze visie wordt ook uitgedragen door de therapeut. Vanuit de praktijk wordt met aandacht, deskundigheid en motivatie gewerkt om samen stappen vooruit te zetten. Je mag rekenen op een veilige, toegankelijke en positieve omgeving waarin jij of je kind centraal staat.


Functie
Logopedist én Kinder-en jeugspsycholoog

Specialisaties
OMFT, Dyslexie, Faalangst

Contact
E-mail: pauline@plecvoorjou.nl

Werkdagen
maandag, dinsdag, donderdag, vrijdag


Even voorstellen….
Ik ben Pauline Bakkenhoven – den Ambtman, kinder- en jeugdpsycholoog én logopedist. Geboren en getogen in Culemborg voel ik me sterk verbonden met deze regio. In mijn werk combineer ik de vakgebieden psychologie en logopedie met veel plezier en betrokkenheid. Als logopedist heb ik meerdere jaren ervaring opgedaan in diverse allround logopediepraktijken. In de loop der jaren heb ik me gespecialiseerd in oro-myofunctionele therapie (OMFT) en in de behandeling van spraakproblemen. Daarnaast heb ik ervaring in het begeleiden van leerlingen met ernstige lees- en spellingsproblemen, waaronder dyslexie. Als psycholoog werkte ik eerder binnen de GGZ, op scholen en als dyslexiespecialist. Ook ben ik opgeleid faalangstreductietrainer. Deze brede achtergrond stelt mij in staat om kinderen en jongeren vanuit verschillende invalshoeken te begeleiden. In mijn vrije tijd ben ik graag creatief bezig, speel ik bordspellen en ben ik actief op het korfbalveld.


Visie
“Leren is leuk!” is niet zomaar een uitspraak. Het vormt de kern van mijn benadering. Ik geloof dat mensen pas echt tot leren komen wanneer zij plezier ervaren en vanuit intrinsieke motivatie aan de slag gaan. Of het nu gaat om spreken, lezen, rekenen of omgaan met faalangst: een positieve leerervaring is de basis voor groei. Iedereen is uniek en verdient begeleiding die aansluit bij zijn of haar persoonlijke behoeften. Daarom zoek ik samen met het kind en de ouders naar een aanpak die past bij het kind als individu, met aandacht voor wat wél werkt. Want kinderen leren het meest wanneer zij gemotiveerd zijn en plezier beleven aan het leerproces. In mijn begeleiding is ruimte voor fouten: want fouten maken mag – sterker nog, het hoort erbij. Ik help kinderen ervaren dat oefenen loont en dat groei stap voor stap gaat. De mindset van het kind, en ook die van de ouders, speelt daarin een belangrijke rol. Samen bouwen we aan zelfvertrouwen, veerkracht en leergierigheid. Mijn doel is om elk kind te laten ontdekken: leren mag, leren kan, en vooral – leren is leuk!


Opleidingen

  • Master of Science Ontwikkelings- en kinderpsychologie (2016), te Universiteit Utrecht
  • Bachelor of Science Psychologie (2014), te Universiteit
  • Bachelor of Health Science Opleiding voor logopedie (2010), te Hogeschool Utrecht

Na- en bijscholing

  • COMET (2024), RINO groep
  • CGT – 30 uur (2024), te Cure & Care Development
  • Rekenproblemen & Dyscalculie (2021), te Dyslexie academie
  • Trainer Faalangst-Weerbaarheid (2021), te Ondernemersschool
  • Training Mindfullness (2021), Stichting Gezondheid Nederland
  • Leestechnieken, leesstrategieën en leesmethodieken (2021), te Dyslexie academie
  • Basisopleiding Dyslexiebehandelaar (2020), Opdidakt
  • OMFT-2 Verdiepingcursus (2020), te OMFT.info
  • Taal in Blokjes (2018), te F&L methode
  • OMFT-1 basiscursus (2017), OMFT.info
  • Training DTL/Verslaglegging/ICF (2011), Hogeschool Utrecht
  • Minor Laaggeletterdheid & Dyslexie (2010), te Hogeschool Utrecht
  • Nederlandse gebarentaal voor algemeen belangstellenden (2009), Effatha Guyot Groep

Over ons

Praktijk